Migdały amerykańskie

O kimś, kto marzy o niebieskich migdałach, nie mamy zwykle dobrego zdania. Tymczasem naprawdę warto myśleć o migdałach, ponieważ zawierają wiele cennych dla zdrowia substancji.

Orzechy, w tym migdały, nie są zbyt popularnymi produktami w naszym codziennym jadłospisie. Warto byłoby nieco zmienić przyzwyczajenia i sięgnąć po tę niedocenianą przekąskę. Mimo wysokiej zawartości tłuszczów, migdały stanowią nieocenione źródło zdrowia, ze względu na zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnika, minerałów i witamin.

Migdały są cennym źródłem dobrze przyswajalnego wapnia. Tylko 28 g migdałów (około 23 sztuk) to aż 70 mg wapnia. Zawierają też sporo białka – ok. 20g w 100 g produktu. Są bogate w witaminy: E (240 mg/100g), która chroni przed niekorzystnym wpływem wolnych rodników, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych i chroni przed chorobami układu krwionośnego i B2, która pełni ważną funkcję w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i narządu wzroku. Migdały zawierają znacznie więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych niż nasyconych. Nie zawierają szkodliwych kwasów tłuszczowych trans, których należy stanowczo unikać w diecie. Zatem nie ilość, a rodzaj tłuszczu jest ważny, czyli paradoksalnie tłuste może być zdrowe.

Migdały korzystnie wpływają na zdrowie, zwłaszcza układu krwionośnego i zmniejszenie ryzyka choroby wieńcowej serca, gdyż są bogatym źródłem magnezu, potasu, fosforu, wielu witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i nienasyconych kwasów tłuszczowych.