Wartości odżywcze naszych produktów

Dobroczynne dla zdrowia i urody wartości odżywcze orzechów znane są od dawna. Ich regularne spożywanie dobrze wpływa na serce i układ krążenia. Dlatego należy pamiętać, że dobrze zbilansowana dieta powinna być bogata w te pyszne przekąski.

Badania naukowe dowiodły, że spożycie porcji orzechów częściej niż raz w tygodniu skutecznie chroni przed zawałem serca i udarem mózgu. Stopień ochrony jest wprost proporcjonalny do częstości spożywania orzechów.

Stosunkowo niedawno odkryto również, iż orzechy wykazują działanie przeciwzapalne, a także zmniejszają ryzyko wystąpienia cukrzycy. U kobiet duże spożycie orzechów zmniejsza również ryzyko wystąpienia raka jelita grubego.

Ponadto są bardzo dobrym sposobem na podniesienie kondycji organizmu i poprawienie naszego samopoczucia.

O wartości orzechów świadczy stosunkowo duża ilość zawartego w nich bardzo wartościowego białka roślinnego i błonnika. Każdy rodzaj orzechów zawiera też charakterystyczny dla siebie zestaw mikroelementów:

wapnia, fosforu, żelaza, potasu, sodu, kwasu foliowego, magnezu i witamin – A, D i E.

Witamina E jest ponadto silnym antyoksydantem. Występujące w orzechach kwasy tłuszczowe jedno- i wielonienasycone wpływają na obniżenie poziomu złego cholesterolu LDL. Wiele gatunków orzechów zawiera kwas gamma-linolenowy, działający przeciwzakrzepowo, obniżając tym samym ryzyko pojawienia się choroby wieńcowej. Wszystkie orzechy są doskonałym źródłem energii dla naszego organizmu. Ze względu na swoje właściwości znakomicie sprawdzają się w sytuacjach stresujących, będących sporym obciążeniem dla organizmu. Polecane są dla wegetarian, cukrzyków, sportowców, osób pracujących umysłowo, przemęczonych i osłabionych.